Каталог статей
Головна » Статті » Статьи для студентов » Как найти работу |
Не слід дотримуватися хибної думки про те, що диплом найкращого вузу країни є гарантією успіху. Менеджери з персоналу керуються цим критерієм лише напочатку, коли із величезної кількості кандидатів потрібно вибрати тільки декілька. Тому, щоб успішно пройти співбесіду й отримати реальну пропозицію від роботодавця, Тетяна Кучерук радить систематично і ретельно готуватися. Слід попередньо довідатися про особу, яка буде проводити співбесіду, середню зарплату для посади, на яку ви претендуєте та спробувати передбачити питання, які у майбутньому можуть викликати труднощі, а у випадку відмови роботодавця - обов " язково поцікавитися її причинами. Стати рекрутом чи кадром? Марія Левченко, менеджер по рекламі і PR рекрутингової компанії Brain Sourc e International , зазначає, що значна частина пошукачів не усвідомлює різниці між кадровими і рекрутинговими агенціями. < Рекрутингова компанія орієнтується на клієнта, який подає замовлення на пошук того чи іншого спеціаліста і який в кінцевому рахунку вирішує, влаштовує його кандидат чи ні. Як говорять, "Хто платить, той і замовляє музику". У цьому відношенні кадрові агентства орієнтовані на кандидата - саме він дає агентству замовлення і платить за це>, - говорить вона. Вартість послуг останніх, як правило, варіюється в межах від декількох десятків до сотень гривень, плюс відсоток від першої зарплати кандидата. Окрім витрат, відмінністю є й спрямованість: рекрутингові агенції, на відміну від кадрових, займаються підбором керівників вищого і середнього рівня, що мають не менше трьох років досвіду в певній сфері. Студентам останніх факультетів, які є потенційними пошукачами, Марія Левченко радить не пропускати "Ярмарків вакансій", що проводяться за підтримки газети Kyiv Post два рази на рік. Подібні заходи, на її думку, є прекрасною можливістю для студентів безпосередньо поспілкуватися з роботодавцем, прослухати ряд лекцій, присвячених резюме, інтерв"ю, а також тому, як правильно влаштувати пошук роботи. Наслідком такого контакту може стати пропозиція пройти стажування, що дозволяє студентам на практиці познайомитися з поняттями, які вони так довго вивчали в університеті, і в подальшому стати повноправним членом колективу. Менеджер по рекламі і PR рекрутингової компанії Brain Source International зауважує, що ця методика активно використовується іноземними компаніями, й українським підприємствам варто було б запозичити цей корисний досвід. Бажання - ніщо без спілкування Згадані вище ярмарки вакансій, дні кар"єри і виставки - просто золоте дно для пошукача! Не треба довго думати, щоб дійти висновку: саме тут можна знайти найбільшу концентрацію потенційних роботодавців на метр квадратний. Тому треба обов"язково йти і спілкуватися. І від цього кожен відвідувач в жодному разі не програє, а швидше навпаки. Державна рука допомоги Дешевим і сердитим варіантом можуть бути відвідини районних, міських, обласних центрів праці та Державної служби зайнятості. Окрім традиційних консультацій, до пакету послуг цих установ належить розміщення оголошення пошукача в газеті "Новини працевлаштування", надання грошової одноразової допомоги для відкриття власної справи та тривалої до моменту працевлаштування. Цікавою є також пропозиція підвищення конкурентоспроможності безробітного через його скерування на професійну підготовку чи перепідготовку. Прийшовши до котрогось із центрів, можна зачерпнути багато потрібної інформації як в усній формі, так і в вигляді буклетів на зразок "Абетки пошуків роботи", "Молоді про зайнятість" тощо. Взяти змором Спосіб непоганий, але часомісткий. Суть полягає у регулярному цілеспрямованому пошуку солідних компаній, що вже встигли зарекомендувати себе на українському ринку. Краще обирати ті, в основі яких лежить іноземний капітал. Хоч звісно це не є правило. Спочатку можна розіслати своє резюме і мотиваційний лист, пізніше - періодично телефонувати у відділ кадрів і інформуватися про наявність вакансій. Існує також можливість запропонувати себе у якості стажера. З частковою оплатою чи без - вирішувати вам. Але у будь-якому разі, така ініціатива справить враження на роботодавця і переконає його у цілеспрямованості і серйозності намірів кандидата. Якщо це вдасться, не слід хворіти на зоряну хворобу. Варто намагатися завжди і в усьому проявити себе з кращого боку. І тоді, можливо, складуться сприятливі умови для метаморфоз, коли стажер перетвориться на штатного працівника. Інтернет versus ЗМІ Газети, журнали, радіо та телебачення є досить інформативними джерелами для пошуків роботи, однак часом вони не можуть змагатися з Інтернетом. Саме це й засвідчили результати проведеного автором соцопитування: із 38 студентів 24 обрали всесвітню мережу, тоді як лише 9 віддали перевагу друкованим виданням. Любов Ємець, керівник відді лу реклами одного із провідних київських видавництв Мега Поліграф-Сервіс пояснює це наявністю більшого спектру інформації та оперативністю її пошуку й зміни у разі такої потреби. Альтернативним варіантом можуть бути оголошення в громадських місцях. Хоча цей спосіб не є достатньо ефективним, трапляються винятки. Наталя Куча, майбутня випускниця кафедри полоністики КНУ, майже рік працює у представництві солідної польської фірми Konimpex , зізнається: "Насправді, я не збиралася шукати роботу. Просто одного разу побачила оголошення в університеті і вирішила спробувати з цікавості". Мама, тато, тьотя, брат: Як виявилося, конкуренцію Інтернету можуть скласти лише особисті контакти пошукачів. "Друзі чи знайомі поганого не порадять", - говорить Катерина Страпко, магістрантка Інституту філології. І з нею важко не погодитися. Варто лише пам"ятати, що запорукою успіху є не те, де ви шукаєте, а те, як саме ви це робите, адже вирішальну роль відіграє особисте бажання працевлаштуватись із максимумом докладених до цього зусиль.
Діаграма 1.
Діаграма 2. Дані отримано на підставі опитування студентів факультетів права, психології, філософіі та Інституту філології Київського національного університету ім. Т. Шевченка | |||
Переглядів: 1715 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 1 | ||
| ||